1. Boyutları
Logolarınızı yaptırırken logonun kullanım amacı belli olmalıdır. Bazı logolar sadece internet sitelerinde kullanılır, bazıları ise fatura, matbu, antetli kağıt gibi baskı ürünlerinde kullanılır. İnternet sitelerinde kullanılan logoların oranları fazla abartılı olmamalıdır. Ama baskıürünlerindekullanılacak logoların çözünürlükleri yüksek olmalıdır. Bunun nedeni ise logonun ürünler üzerine basıldığındaki görüntü kalitesidir. İnternet sitelerinde kullanılan logolar ortalama 72 dpi, baskıda kullanılan logolar ise 300 dpi olmalıdır. Ancak günümüzde logoların genellikle vektörel olarak hazırlanıyor olması bu farklılıkları kısmen ortadan kaldırmıştır diyebiliriz.
2. Logoda Sadelik
İnternette veya reel hayatta bir çok firmanın ve kişilerin logoları ile karşılaşıyoruz. Bu logoların bazısı dikkatimizi çok çeker, bazılarını ise hiç fark etmeyiz. Bütün kaliteli logoların en önemli özelliği sadelikleridir. İnsanların ilgilerini sade ve basit logolar çeker. Çünkü bu tür logolarda verilmek isteneni kolayca görebilmek mümkündür.
3. Renk Kullanımı
Günlük hayatta ve internette karşılaştığımız logoların %80'ni sadece bir veya iki renk tonu kullanılarak yapılmıştır. Kaliteli logolarda nadiren üç renk kullanılır. Bunun amacı ise renkler ne kadar çoğalırsa logonun bulamaya dönüşmesi ve tamamen karmaşıklaşmasıdır.
4. Yazı Stilleri
Logo tasarlanırken ilginç ve kolay bulunmayan yazı tipleri kullanmaya çalışanlarla sık karşılaşıyoruz. Bu durum logoları çok kaliteli gösterebilir, ancak logoların yazıları okunamadığında logonun bir anlamı kalmaz. Bu aşamada en iyi seçenek kolay bulunabilen ve okunması kolay olan yazı tiplerinin kullanılmasıdır.
5. Özgünlük
Logonun amacı temsil ettiği ürünü, firmayı, kişiyi vb. açıkca belli etmelidir. Rakiplerinden ayırt edilmeli ve akılda kalıcı olmalıdır. Bunun için logo özgün olmalı ve sadece tasarlandığı şeyi yansıtmalı.
6. Pratik, Kullanılabilir ve Uydurulabilir
Bu aşama ise logonuzun her ortama uygun olmasıdır. Bu yöntem ile baskı maliyetini de düşürebilirsiniz. Logonuzda arkaplan olmamalı, çünkü kullanması zor olabilir.
7. Kişiliğini yansıtmalı
Logo bir firmayı, ürünü, kişiyi (tasarlandığı nesneyi) iyi tanıtmalıdır. Kim oldukları, ne iş yaptıkları, nasıl çalıştıkları gibi sorulara cevap niteliğinde olmalıdır.
8. Sektöre uygun olmalıLogo bir firmayı, ürünü, kişiyi (tasarlandığı nesneyi) iyi tanıtmalıdır. Kim oldukları, ne iş yaptıkları, nasıl çalıştıkları gibi sorulara cevap niteliğinde olmalıdır.
Aynı sektördeki firmaların logo tasarımlarında bazı benzer özellikler olduğu görülebilir. Bu logonun özgünlüğünü kaybetmesi anlamına gelmez. Bir renk tonu bile sektörü temsil edebilir.
Kısacası;
• Gerçekten gerekli olmayan her şeyi atın.
• Karakter büyük anneniz tarafından bile okunabilmeli
• Logo tasarımı algılanabilir olmalı.
• Logo tasarımı için benzersiz bir şekil yaratın.
• Ailenizin ve arkadaşlarınızın logo hakkındaki görüşlerini umursamayın.
• Logonuzu 3’den fazla kişi tarafından beğenildiğine emin olun..
• Populer logolardan parçalar toplayarak bunların sizin orijinal işiniz olduğunu iddia etmeyin.
• Hiçbir koşul altında klipart kullanmayın.
• Logo tasarımı siyah beyaz da hoş gözükmeli.
• Logonun tersten de algılanabildiğine emin olun.
• Logonun boyutu değiştiğinde de algılandığından emin olun.
• If the logo contains an icon or symbol, as well as text, place each so that they complement one another.
• Güncel logo tasarımı trendlerini umursamayın. Bunun yerine her zaman kullanılabilecek bir logo tasarlayın.
• Logoda özel efekt kullanmayın (örn; degrede, gölge, yansıma….).
• Mümkünse logoyu bir karenin içine sığacak şekilde tasarlayın.
• Karışık ayrıntılardan sakının
• Logonun kullanılabileceği muhtemel ortam ve yerleri gözününde bulundurun.
• Donuk ve ince yerine kalın ve güvenli olun.
• Mükemmel bir logo tasarlamayacağınızı kabul edin.
• Keskin (sharp) işler için keskin, yumuşak (smooth) işler için yumuşak çizgiler kullanın.
• Logo tasarımı sektörle ilişkili olmalı.
• Resimden logo olmaz.
• Müşterilerinizi sunumla şaşırtmalısınız
• İkiden fazla yazı karakteri kullanmayın.
• Logonun bütün parçaları sağa, sola, merkeze, yukarıya veya aşağıda hizalanmalıdır.
• Logo tasarımı tek parça gözükmeli.
• Logoyu düşünmeden önce logoya kimlerin bakacağını düşünün.
• Her zaman yenilik yerine işlevselliği seçin.
• Marka ismi akılda kalıcıysa logo marka ismi olmalı.
• Logo yansıtıldığında da anlaşılabilmeli.
• Büyük şirketler bile küçük logolara ihtiyaç duyarlar.
• Sadece logoyu kullanacak işletme değil, herkes logodan hoşlanmalı.
• Hazırladığınız logoyu değişik biçimlerde deneyin. Daha fazla deneme daha iyiye yaklaştıracaktır.
• Logo çeşitli zeminlerde uyumlu gözükmeli.
• Logo kolaylıkla tarif edilebilmeli.
• Logoda “tagline” kullanmayın.
• Bilgisayarda çizmeden önce logoyu kağıt üzerinde çizin.
• Tasarımın basit olmasına özen gösterin.
• Dünya ve “swoosh” (nike logosu) sembolü kullanmayın.
• Logo tasarımı dikkati başka tarafa çekmemeli.
• Sunumunda dürüst olmalı.
• Logo tasarımı görsel olarak orantılanmış olmalı
• Parlak neon renklerden ve karanlık, donuk renklerden kaçının.
0 yorum: